Postovi

Biokovo - samospašavanje!

Slika
Nakon više od pola godine idem napisati dogodovštinu s Biokova! 3 godine sam radio kao vodič u pustolovnom turizmu, te sam sada usred sezone dobio sporazumni otkaz! Otišao sam u Split tražiti novu agenciju, ali nisam radio koliko sam htjeo! Odlučio sam ponovno provesti ljeto kao student! Otišao sam do rođaka na Brač, pa ću na Biokovo. Uspon na Biokovo i tura po grebenu će biti zagrijavanje za Visokogorsku Hercegovačku Transverzalu (VHT). Baš kada napraviš plan za dušu dobijaš poziv pustolovne agencije iz Splita. Zovu na razgovor za posao! Naravno da sam pristao, ali nakon što se spustim s Biokova! Sve je naravno počelo s klopom i pivom! Bio sam u jednom predivno uređenom restoranu uz odličnu klopu. Restoran je ujedino park s domaćim životinjama, te igralištima za mali nogomet, odbojku, košarku i boćanje. Djeca mogu jahati tovara, te viditi noja, vijetnamsko prase i slične životinje uz uobićajene domaće životinje. Sve se to nalazi poviše naselja Sutivan, a ime mjesta se zove Par

Mamurluk - kako se izliječiti!

Ovaj tekst se bavi mamurlukom, njegovim posljedicama i ponajviše kako ih što efikasnije suzbiti. Onaj koji misli da je mamurluk izlječiv je budala, a onaj koji voli bit mamuran je najsretniji čovjek na svijetu. Svi ovi savjeti se odnose na ljude koji ne misle taj dan nastaviti pit, ako se odlučite za varijantu klin se klinom, znajte da je izrazito bitan kontinuitet pijenja. NE SMIJETE stati s pićem cijeli dan, ali polako pijte, osim prve cuge koju morate popiti naiskap. Ali vratimo se na našu temu, na koju ćete i vi koji mislite klinom klin izbijati doći prije ili kasnije, jednom morate prestati. Probajte ne spavati predugo kako bi mogli počinut i popodne, ali o tome kasnije. Nakon što ustanete ujutro prvo naravno obavite svoju jutarnju higijenu. Operite zube jer sigurno vam nije najbolji zadah nakon sinoćnjeg alkoholiziranja. Nakon toga popijte čašu mineralne vode "radenska" koja će vam pomoći u smirivanju vaših želučanih problema i smiriti želudac. Uz to pojedite ne

Autostop Francuska - Zagreb

Slika
Pogled is Risoul 1850 prema sjever-sjeveroistok na prekrasne bijele alpske vrhunce Slika gore pokazuje jutarnji pogled iz francuskog skijališta Risoul 1850. Moram se spustiti dole, te stopirati do skijališta La Plagne poviše naselja Aime. Nemam auto, niti nekakav drugi vlastiti prijevoz. U džepu sam imao 45 € - deset u kešu, dok ostalih 35 na bankovnoj kartici. Kako sam se našao u ovoj situaciji? Vlastitom glupošću i čežnjom za avanturom! Dva dana ranije me nazvao gazda jedne hrvatske agencije. Pitao me kakvi su mi planovi za vikend, odnosno da li sam zainteresiran da odem u Francusku vidjeti još koje skijalište gdje Hrvati organizirano odlaze. Trebao sam se samo voziti u autu, te eventualno voziti isti auto natrag u Zagreb (određenu dionicu). Došao sam na autobusni kolodvor Zagreb i dobio papire da vodim ekipu na skijalište Les 2 Alpes i Alpe d'Huez!!! Nikako nisam bio zadovoljan, te sam bio lud tijekom noći u autobusu. Nakon što sam ostavio goste u određena skijališta be

Planinski vrhovi - što je vrh, a što nije?

Prije dva-tri tjedna sam čitao, novi broj (veljača 2015.) Hrvatskog planinara. Objavljen je jako zanimljiv članak "Naši najviši vrhovi" od prof. dr. Vladimir Volenec iz Zagreba. Prema spomenutom autoru najviši vrh Srednjeg Velebita je neimenovani vrh (276 metara zračne linije) istočno od Zečjaka (1622 m), koji je visok 1629 m, te tako Šatorina nije najviši vrh Srednjeg Velebita. Stvarno kada se pogleda TK25 (Topografska karta 1:25000), odnosno detaljnije HOK5 (Hrvatska osnovna karta 1:5000) na DGU pregledniku  http://geoportal.dgu.hr/viewer/ to se jasno vidi. Dole navedena slika pokazuje izrezani detalj s preglednika (HOK5), odnosno gore spominjano područje vrha Zečjak na Velebitu. *TK25 - Topografska karta 1:25000 *HOK5 - Hrvatska osnovna karta 1:5000 *DGU - Državna geodetska uprava Super zanimljiva informacija, ALI ono što mene smeta u cijelom članku je sljedeće: Gospodin Volenec (uz uredničku palicu A.Č.) tamo tvrdi da nije svaka izbočina na terenu vrh, od

Velebit - Crnopac Brutala Trek

Slika
Većinu dana tijekom ljeta 2013. proveo sam na području Zrmanje u naselju Kaštel Žegarski. Radio sam kao vodič za raft i kajak izlete na rijeci Zrmanji. Svako jutro s terase kuće u kojoj spavam gledam na jugoistočni dio Velebita, odnosno vrhove Crnopac, Crni vrh i Golić. Bila je večer, utorak 3. rujna 2013. kada sam odlučio sljedeći dan biti slobodan i odraditi dugo planirani zahtjevni trekking odnosno planinarenje na vrh Crnopac. Pitao sam jednog kolegu da li želi samnom, ali nije bio siguran, pa sam mu samo rekao ako želi da bude spreman u 5:15. Otišao sam spavati nešto prije ponoći uz nekoliko pića s kolegama prije sna. Probudio sam se u 5:15. Uzeo sam već pripremljene stvari (mobitel, rezervna majica, prva pomoć, keksi od žitarica, 1,5 litara vode i 0,5 litara Ožujskog piva), te otišao u kuhinju pojest doručak odnosno zajutrak. Planinrani itinerar bio je: Kaštel Žegarski, selo Krupa, vrelo Krupe, Jabukovac, vrh Crnopac, Prezid, selo Golubić, Kudin most (kanjon Krupe), Kašt